Onedirectionnovells

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

WHAT MAKES YOU BEAUTIFUL - DEL 19

Av Miranda - 18 mars 2012 22:19


-Cassie,jag tycker likadant om dig som du tycker om mig,och jag vill vara mer än vänner,jag vet att det är tidigt att säga det men sen jag såg dig första gången så visste jag att du var den rätta tjejen för mig och jag bestämmde mig för att det skulle bli vi innan vi ens pratat.
-Liam,jag vill också vara mer än vänner men jag vet inte om det kommer att funka,jag reser en hel del och dansar och ni reser en hel del och sjunger och har konserter och sånt.
-Men Cassie,vi kan väl iaf ge det en chans?
-Det är klart vi kan ge det en chans men funkar det inte så funkar det inte.
Jag tittade Cassie in i ögonen och hon tittade in i mina,jag la min hand på hennes kind och böjde mig fram och gav hon en kyss.
_________________________________________________________________________________________________________________

Liams Perspektiv


Jag lutade mig lite tillbaka och sen tittade jag hon in i ögongen och sa
-Cassie,vill du gå hem till mig och äta middag som en dejt?
-Liam,du behöver inte fråga för du vet redan mitt svar,sa Cassie och försökte låta lite flörtig men det gick inte alls för jag brast ut i skratt på en gång.
Vi började gå hem till mig och vi glömde helt bort att säga nå till dom andra men dom skulle nog klara sig fint fast vi gick.
När vi steg in genom dörren till min lägenhet så började jag med att kolla om jag hade nån mat i kylskåpet men det fanns ingen mat i kylskåpet eftersom Niall hade bott hos mig några dagar när dom höll på att renovera hans lägenhet.
-Har du lust att följa mig och handla eller vill du stanna här?,sa jag till Cassie som hade hunnit sätta sig ner på en av mina stolar i köket.
-Klart jag följer annars får jag nog sitta här i flera timmar och vänta på dig.
-Varför flera timmar?,sa jag och kollade på Cassie med en fundersam blick.
-Hallå?,Jorden anropar Liam?,Har du glömt bort att du är känd eller?
-Haha,jag tror nog jag glömde bort det.

Cassies Perspektiv


Vi började gå mot mataffären och på vägen dit pratade vi om allt mellan himmel och jord.
Plötsligt hörde jag hur en röst sa
-Hej Babe,Har saknat dig,Jag tittade upp och där framför mig står mitt ex Sterling Knight.
Han böjde sig fram och försökte ge mig en kyss men jag drog mig undan eftersom han inte skulle få förstöra det jag hade pågång med Liam.
-Vad är det Babe?Varför vill du inte ha en kyss av din pojkvän?
-Lägg av du är inte min pojkvän längre, förstå att det är slut mellan oss och det kommer inte att bli vi igen.
-Vadå inte kunna bli vi igen?,Det är ju vi jag och du är ett par,Han försökte ge mig ytterligare en kyss men jag drog mig undan.För Sterling skulle inte få förstöra nånting som jag och Liam hade pågång och dessutom så var han helt dum i skallen.
-Sterling,Lyssna på mig det är inte vi och det kommer inte bli vi igen,jag har redan nån annan på gång så kom inte och försök att förstöra det vi har.
-Du får gå för den här gången,sa han och sen gick han i väg och hoppade in i en bil.
Jag blev rädd när han sa ''Du får gå för den här gången'',Menade han att han skulle försöka igen?.
-Liam?
-Jaa,vad är det?
-Du får inte tro att det är någonting mellan oss,det tog slut för länge sen och efter det har han försökt få tag på mig hela tiden,jag vill inte att han ska få förstöra det vi har pågång,snälla tro på mig.
-Jag tror dig jag har läst om det i massa tidningar och sett massa intervjuer där du säger att det är slut och jag tror på det du säger.Jag vet att Sterling har gjort så förut fast mot andra av sina ex.Sterling kommer inte att få förstöra det vi har pågång det vet jag och även du innerst inne.
Liam var så söt när han sa att han trodde mig och när han sa att Sterling inte kommer förstöra det vi har pågång.
När vi var framme vid mataffären så hade vi faktist ännu inte mött några fans och det tyckte både jag och Liam var konstigt.

Liams Perspektiv


Jag tog en korg och började packa ner allt jag behövde för att laga Oxfilé med klyftpotatis och allt som behövdes till min efterrätt Chokladmousse med hallonmaräng.
-Liam,vad har du tänkt laga?,frågade Cassie mig
-Oxfilé med klyftpotatis och till efterrätt Chokladmousse med hallonmaräng
-Kan du verkligen det?
-Jaa det är klart jag kan men jag kan inte direkt säga att jag är helt kung på det eftersom sist jag lagade det till killarna så råkade jag göra så att hallonmarängerna började brinna och oxfilén vart bränd men det gör ju inte så mkt.
-Vaa?Skojjar du med mig?,Är du säker på att vi inte ska beställa eller laga nånting annat som är mer säkrare?
-Nää jag skojjar ju bara med dig,det gick faktist bra när jag gjorde det sist.
När jag tillslut hittat allt jag behövde så gick vi till kassan och betalade.
På vägen hem så möte vi några fans så både jag och Cassie fick skriva några autografer och ta lite kort med fansen.
Hemma hos Liam
Jag började med att laga middagen och göra efterrätten eftersom den skulle stå i kylen ett tag medans Cassies dukade på bordet och gjorde det mysigt i min lägenhet.
När jag var klar med allt så ställde jag fram allt på bordet så fick man ta det man ville ha.
Vi tog så mycket vi ville ha sen började vi äta och pratade och hade väldigt roligt tillsammans.

Harrys Perspektiv

Jag och Emelie hade börjat komma väldigt nära varandra.Hon hade berättat allt om sitt liv i Sverige och hur hon upptäckte oss och vilken kärlek hon har till oss.Men nu märkte man inte det på samma sätt som hon beskrivit det men det kan nog vara för att nu har hon träffat oss och ser oss mer som vänner.Det var någonting som jag tyckte om med den här tjejen hon var annorlunda på nått sätt hon hade det där lilla extra som ingen annan tjej jag träffat har haft.
-Emelie,sa jag och tittade Emelie i ögonen.
-Ja Harry?
-Jag tycker om dig och vill vara mer än vän med dig.
-Naaww,vad söt du är Harry,jag tycker om dig med och skulle gärna vilja vara mer än vänner men jag tror inte det skulle funka att ha ett långdistans förhållande mellan oss,jag skulle inte kunna vara i hop med någon som jag bara träffa nån gång om året.
-Men Emelie,låt det åtminstonde få en chans.
-Vi kan ge det en chans men jag tror inte det kommer funka.
Vi satte länge och pratade om allt möjligt från A-Ö.

Natachas Perspektiv


Jag,Zayn,Louis och Niall satt i sanden och pratade om morötter eftersom Louis bara ville ha morötter.
Då kom jag och tänka på Liam och Cassie,vart tog dom vägen?
-Killar?
-Vad är det?,sa alla i kör och jag skrattade till.
-Vet ni vart Liam och Cassie är?
-Nää,sa Niall och Louis var inte långt efter.
-Dom gick iväg för att prata för över 2 timmar sen och har ännu inte kommit tillbaka,sa jag och killarna vart väldigt förvånade.
-Dom har väl något pågång,sa Zayn som sedan lutade sig fram och kysste mig.
Jag besvarade hans kyss och jag såg i ögonvrån hur Niall och Louis tog fram sina mobiler och började ta kort.
Jag avslutade kyssen som Zayn börjat för att säga till killarna att inte publicera den på twitter eller facebook men såklart var det redan försent.
Nej var det ända jag tänkte,det här kommer inte sluta bra,jag kommer få hat från alla deras fans och det kommer nog bli slutet för oss eftersom jag skulle nog inte klara av det med tanke på mitt dåliga självförtroende.

_____________________________________________________________________________________________________________________

Efterlängtad del?

Skriver nog del 20 i morgon.

Om ni har nån fråga till Liam,Harry eller Zayn som ni gärna vill ha svar på skriv den i en kommentar så ska jag försöka få ett svar av dom.

Kram Miranda

 
 
One Direction Diary

One Direction Diary

19 mars 2012 18:39

Tack,del 7 är uppe om några minuter! :D

http://oneddiary.blogg.se

Miranda

19 mars 2012 18:40

Okej :)

 
Ingen bild

nouvellefanzine.bloggplatsen.se

19 mars 2012 21:46

Hej! Jag heter Thomas. Jag undrar om du vill medverka med en berättelse till min novelltidning, du verkar ju gilla att skriva...

nouvelle@hotmail.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miranda - 6 april 2012 12:12

Hej Tack för era fina kommentarer om att jag ska fortsätta på denna novellen. Har nu tänkt skriva några delar under påsklovet och jag hoppas ni kommer gilla det. Kommer iaf lägga upp en del varannan dag är inte säker på om det blir varje dag me...

Av Miranda - 28 mars 2012 10:17

Har lite funderingar angående min novell ''What makes you beautiful'' Gillar ni den? Ska jag fortsätta eller börja på en ny? Ska jag ändra något i novellen som du tycker är konstigt? Om jag ska börja på en ny vad vill ni att den ska handla om...

Av Miranda - 21 mars 2012 19:54

_____________________________________________________________________________________________________ Liams perspektiv; Vi satt och åt den goda middagen och pratade om allt och plötsligt ringer telefonen, jag tar upp telefonen och ser att det är ...

Av Miranda - 12 mars 2012 21:01

Jag började med att bekräfta alla vänförfrågningar jag fått sen började jag med att svara på lite meddelanden jag fått.Jag han inte så mkt mer eftersom det plöstligt knackade på dörren och jag antog att det var killarna eller Natacha och hennes vän E...

Av Miranda - 11 mars 2012 17:22

Emelies Perspektiv När Natacha berättade att vi skulle dra till stranden och bada med One Direction så bet jag mig lite i läppen när tanken kom upp att jag nog skulle få se Harry i bara shorts.Vi hade gått upp för alla trappor och var nu uppe på rä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Translate

Skriv i min gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards